
 
April 6, 2004 9:01 a.m. EDT 

Lucent Fires 4 China Executives 
Over Control Deficiencies 
 
DOW JONES NEWSWIRES 
April 6, 2004 9:01 a.m. 

WASHINGTON -- Lucent Technologies Inc. Tuesday said it 
dismissed four executives in China after discovering "incidents" 
and internal-control deficiencies in its operations there. 

In a filing with the U.S. Securities and Exchange Commission, the company said the four 
executives involved were the president, chief operating officer, a marketing executive, and a 
finance manager of its China operations. 

Lucent said it has reported its findings on the internal-control deficiencies to the U.S. Department 
of Justice and the SEC. 

The filing didn't provide further information about the incidents or the internal-control 
deficiencies of the company's China operations. A company spokesman declined to provide 
additional details. 

Lucent said it has taken actions to improve its controls and policies in a manner it believes should 
prevent such incidents from recurring. 

The company said its operations in China will now report to Robert Wartsler, president of global 
sales, as an interim president until a new president is named. 

Lucent Technologies said it believes the deficiencies and incidents didn't have a material impact 
on its financial results. But the company said that, at this time, it can't ascertain any impact the 
matter may have on its future business operations in China. 

The company said the deficiencies in China were found during the course of extensive Foreign 
Corrupt Practices Act compliance audits performed by it in 23 countries, including Brazil, China, 
India, Indonesia, the Philippines and Russia, a U.S.-based operation that supports sales in China, 
and other functions in the U.S. that support non-U.S. activities. The filing said the examinations of 
its foreign and U. S. operations and support functions confirmed the effectiveness of the 
company's FCPA compliance controls and policies in all of the operations and functions other 
than China. 

The SEC and Justice Department already are investigating Lucent's Saudi Arabian operations for 
possible violations of the Foreign Corrupt Practices Act. As reported by The Wall Street Journal 
in August 2003, a Saudi telecommunications company filed a lawsuit accusing Lucent of bribing a 

DOW JONES REPRINTS 
This copy is for your personal, 

non-commercial use only. To order 
presentation-ready copies for 
distribution to your colleagues, 
clients or customers, use the Order 
Reprints tool at the bottom of any 
article or visit: 
www.djreprints.com. 
 
• See a sample reprint in PDF 
format. 
• Order a reprint of this article now.
 

Page 1 of 2WSJ.com - Lucent Fires 4 China Executives Over Control Deficiencies

4/6/2004http://online.wsj.com/article_print/0,,SB108125586098675396,00.html



Saudi official with money, gifts and free use of private jets to make business decisions that were 
favorable to Lucent. 

Lucent and Swiss company ACEC SA allegedly paid more than $15 million in bribes between 
1995 and 2002 to Ali al-Johani, who served as minister of Saudi Arabia's Ministry of Post 
Telephone & Telegraph, according to the suit. In exchange for the bribes, Mr. Johani allegedly 
directed Saudi Telecommunications Co., a company created by the Saudi government, to make 
decisions in Lucent's favor, National Group for Communications & Computers Ltd. alleges in the 
suit. 

Write to Dow Jones Newswires editors at djnews@dowjones.com1
 

URL for this article: 
http://online.wsj.com/article/0,,SB108125586098675396,00.html 
 
Hyperlinks in this Article: 
(1) mailto:djnews@dowjones.com 

Copyright 2004 Dow Jones & Company, Inc. All Rights Reserved 

This copy is for your personal, non-commercial use only. Distribution and use of this material are governed by our 
Subscriber Agreement and by copyright law. For non-personal use or to order multiple copies, please contact Dow Jones 

Reprints at 1-800-843-0008 or visit www.djreprints.com.  
 

Page 2 of 2WSJ.com - Lucent Fires 4 China Executives Over Control Deficiencies

4/6/2004http://online.wsj.com/article_print/0,,SB108125586098675396,00.html


